maandag 4 juli 2011

Studieloopbaanbegeleiding


Nu we de ipad hebben is het veel gemakkelijker om dingen digitaal te doen. Je ipad heb je immers bij de hand omdat deze zo compact is. Bovendien heb je geen 'opstart' tijd, wat je met een pc of laptop wel hebt.

Als studieloopbaanbegeleider kun je daar gebruik van maken. Wanneer je met een student in gesprek bent kun je op de ipad aantekeningen maken. Maar ook kun je samen met de student een digitaal POP of PAP formulier invullen, bewerken, opslaan of gewoon inzien en gebruiken als praat'papier'. Zonder dat je extra papieren nodig hebt! Uiteraard kan dit alles dan ook meteen in het portfolio van de student worden gezet.

Komend schooljaar gaan we hier mee aan de slag. We zullen het een en ander uitproberen met betrekking tot indivueel begeleiden van de student.
Wordt vervolgd...

1 opmerking:

henny zei

ja is handig. Ik deed dit al met mijn kleine Notebook, maar de Ipad werkt toch handiger merk ik. Ik ken nog niet alle functies (bij lange niet). Maar ik ga zeker de Ipad gebruiken voor de gesprekken.